עיצוב ותכנון מטבח

עיצוב המטבח

"סוף דבר במחשבה תחילה" הוא אחד מסודות המפתח להצלחת תכנון המטבח, על מנת להגיע לתוצאה המתאימה והטובה ביותר.

המגמה בשנים האחרונות בנושא עיצוב ותכנון המטבח, מתחדשת ומתפתחת בקצב מסחרר. הסיבה העיקרית לכך היא שינוי תפיסתי של החלל, הנובע בעיקר משינויים במעטפת המבנה. דוגמא חיה לכך נוכל לראות בבניינים רווי קומות  שבהם המעטפת כוללת קירות  מסך זכוכיתיים היוצרים קשר עם החוץ, חללים גלויים, open space  כך החלל הציבורי רחב נגיש והופך להיות מרכז ההתרחשות בבית.

 ארגון החלל החדש מקבץ את היחידות הגבוהות לקיר מסך מרשים בתוכו ימוקם מקרר האינטגראלי בעומק 60 המשתלב עם שאר היחידות, תנור בילד אין, מיקרו אינטגראלי, ומכונת קפה מפנקת.

 המשך ישיר למטבח המודרני,  יהיה אי פונקציונאלי רחב ידיים, הכולל בתוכו כיור גדול ונגיש ברז נשלף, משטח עבודה מרכזי, המשמש למרכז העבודה במטבח, ובהמשך כיריים אינטגראליות, קלות לניקוי, בד"כ אינדוקציה.

חלק בלתי נפרד מהאי יהיה משטח עץ מרשים, או שילוב של המשטח עליון  שיוצר דלפק עם כסאות בר גבוהים לארוחות קלות.

דגש נוסף בתכנון המטבח יהיה כמובן בחירת חזיתות, למגירות ודלתות המטבח, פה מתעוררת מערכת שיקולים של פרקטיות פונקציונאליות לעומת יופי וחוסר פרקטיות. במידה והמטבח פעיל החזיתות יהיו מתוך המבחר הגדול של דלתות פורמייקה ברמות גמר חלקות בד"כ או טקסטורה, יכולה להיות גם טקסטורה המדמה עץ. או לחלופין חזיתות בגמר עדין יותר, בגמר בצבע, או פורניר, שילוב זכוכית, שילוב של מסגרות אלומיניום וכ'.

הפועל היוצא של בחירת חזיתות הוא התקציב, ככל שהתקציב גבוה יותר כך נוכל לבחור בחומרים שנחשבים יוקרתיים. הדוגמא המוכרת היא צבע או פורניר עץ שטרייך.

בשנים האחרונות התוסף לפורמיקות סוג של פורמייקה בשם "ננו", מדובר על פורמייקה שנחשבת ברמת גמר מט, או מש משי, ולו יתרון שלא רואים את טביעות אצבעות, ויש שאומרים שכאשר מחממים את המשטח יש בכוחו להתאחד ולגבור אף על שריטות. החומר נולד מתוך הרצון לחקות את ה"צבע בתנור".  כך שניתן לקבל גם יופי וגם פרקטיקה יחד.

הפרזול במטבח הוא עוד נדבך ממנו נגזור את התפעול השוטף, הנגישות לפנים המטבח. ישנן חברות מובילות, כמו בלורן, או ח.ג. סחר,  שמציעות פתרונות נפלאים ונוחים, בעזרת מגירות רחבות שנושאות משקל כבד, בשילוב מסילות למגירה שנפתחות בשליפה מלאה, כל אלה מגיעים בשילוב של צירים לארונות הקלפה העליונים להם צירים נוחים וקלים לתפעול, כך שהדלת מתרוממת לגובה בקלות. דלתות המזווה יכולות אף הן להיפתח פתיחה רחבה לזווית של 180 מעלות.

מפה אני מזמינה אתכם ללכת איתי יחד, לתכנון ועיצוב של המטבח החדש שלכם, יחד ניצוק לתוכו תמהיל אישי וייחודי, נתייחס לתקציב, לפרקטיקה, נרד לפרטים הקטנים ביותר, עד שנגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

 עבורי המטבח הוא מקום ליצירת חוויות משותפות, בישולים, ריחות נפלאים, המון צחוק, אירוח שפותח את הלב, ומרחב לשיתוף פעולה עם כל בני המשפחה.